Klik Jer

Tuesday, August 27, 2013

4 Tips Mudah Untuk Mendapatkan Bahu Yang CANTIK




Inginkan bahu seksi? Sebelum itu anda perlu tahu bahawa tiga otot bahu yang perlu anda latih dengan baik terletak di bahagian depan, sisi dan belakang. Selain itu, otot deltoid yang bertindak membentuk bahu terdiri daripada tiga kumpulan otot yang masing-masing berpunca dari 'titik' bebeza tetapi bersatu di bahagian hujungnya iaitu di atas lengan.

Mari lihat senaman ringkas yang boleh membantu anda mendapat bahu seksi. Walaupun senaman ini khusus untuk otot bahu, namun ia juga secara langsung melibatkan bahagian atas badan anda juga akan mendapat manfaatnya.

Angkat beban
Pilih berat beban di antara 25 hingga 30 peratus daripada berat badan anda. Sebagai contoh, jika berat anda ialah 60 kilogram, maka berat beban yang anda perlu pilih ialah sekitar 18 – 20 kilogram. Jika anda mendapati anda mampu mengangkat lebih berat daripada itu, pastikan anda melakukan secara perlahan dan berperingkat. Anda pasti tidak mahu otot anda cedera akibat paksaan yang dilakukan.

Kardio
Adalah lebih baik untuk anda melakukan senaman kardio 20 minit selepas angkat beban. Latihan kardio bertujuan membakar lemak dalam badan. Pastinya, anda akan mendapat manfaat berganda jika anda melakukan dua jenis senaman ini secara berterusan.

Angkat lengan ke bahu
Luruskan tangan anda ke atas dan bengkokkan tangan membentuk sudut 90 darjah. Anda boleh melakukan senaman ini di mana sahaja anda berada termasuk di tempat kerja!

Tekan Tubi
Takan tubi merupakan senaman yang paling ringkas. Malah anda boleh melakukannya selepas bangun dari tidur. Lakukan tekan tubi sebanyak 30 kali sehari selepas bangun tidur dan lakukannya setiap hari, anda pasti akan lihat hasilnya tidak lama kemudian.

Sumber : Yahoo

No comments:

Post a Comment

Cer Komen sikit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penaja Utama

Terima Kasih Kerana Mengunjungi Dapur Ola