Klik Jer

Tuesday, August 27, 2013

4 Mitos Nak KURUS yang anda TIDAK perlu PERCAYA





Siapa yang tidak mahu perut kempis dan seksi. Semua orang pasti akan berusaha untuk memperolehinya. Masalah lazim yang dihadapi sudah banyak usaha yang dikeluarkan namun mengapa ia tidak berhasil. Ini kerana anda membazirkan mata dengan maklumat yang salah tentang tip-tip mendapatkan perut kempis.

Berikut adalah 4 mitos yang anda tidak perlu percaya:

Berlapar untuk perut kempis
Pada sesetengah masa, anda akan berfikir bahawa berlapar adalah satu-satunya cara untuk menurunkan berat badan. Anda mungkin juga berfikir bahawa pengurangan kalori dalam badan boleh memberikan keputusan yang lebih cepat, sebenarnya tidak.

Apabila anda lapar, kadar metabolism dalam badan anda akan terganggu. Berlapar bukan sahaja tidak efektif, malah membahayakan kesihatan anda juga.

Mengambil pil diet
Jangan terpedaya pada testimoni yang dikeluarkan oleh agen produk kesihatan. Ia memang nampak menarik, tetapi anda harus tahu bahawa tiada 'pil ajaib' yang boleh memberikan anda perut yang kempis tanpa perlu bersenam. Pil diet ini lebih cenderung untuk 'mencederakan' poket anda daripada menunjukkan apa-apa keputusan positif pada perut anda.

Pakej produk diet memberi kesan yang cepat
Kebiasaanya, pakej produk diet yang dibungkus mengandungi gula halus dan beberapa bahan tiruan yang tidak di perlukan oleh badan anda. Sesetengah produk tidak membawa kepada hasil yang memuaskan jadi anda hanya membazir masa sahaja.

Elak makanan berkarbohidrat
Banyak tanggapan yang mengatakan nasi merupakan punca utama berat badan naik. Bukan sahaja nasi, tetapi segala makanan bekarbohidrat juga! Nasi, kentang atau roti tidak menggemukkan anda sebenarnya, yang penting kawalan makanan anda. Yang penting, elak makan makanan segera yang telah dibungkus.

Sumber : Yahoo

No comments:

Post a Comment

Cer Komen sikit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penaja Utama

Terima Kasih Kerana Mengunjungi Dapur Ola