Klik Jer

Wednesday, March 11, 2015

Segitiga Plastik Beg

Hai korang... tgk tak gambar kat atas ni... plastik penuh kat dlm bekas plastik aku... argh...!!!!! Bekas plastik ni ada satu jer... beli kat IKEA.. harga dah x ingat... but im sure less than RM5...
Tajuk kemain lagi... segitiga plastik beg.. mcm segitiga bermuda... hahaha... aku bukan nak buat abm utk anak murid aku... tp klu nak buat boleh gak... buat dr plastik yg keras sikit...
Bekas plastik tu makin penuh sebab aku main sumbat jer... mau x penuh... aku dapat idea nk bagi nampak kemas dari group fb deko deko rumahku syurgaku..
Bila buat xsmpi separuh pon... hehehehe
Nah.. aku blanja korang cara nak buat segitiga plastik beg ni mcmn ek... kalau korang dah tau, diam2 jer la ek... hehehe baca jer la celoteh aku dlm ni ek... klu xnak buat pon xpa.. xda paksaan...
walaupun dalam hati ni terdetik, kebanyakan pompuan paling malas bab2 lipat-lipat ni.... lipat kain lagila....
But trust me, korang mungkin boleh enjoy sbb lipat plastik ni mcm korang main lipat-lipat baju time kecik2 dulu... ingat x?...

1. Ratakan plastik mcm gmbr kat bawah ni,

2. Lipat lagi sekali sehingga jd panjang mcm ni...


3. Lipat hujung plastik berbentuk segitiga, lipat bahagian bawah, bukan bahagian yg ada tangkai yer...


4. Lipat smpi habis...


5. Hujung @ tangkai tu lipat/selit dalam ruang lipatan terakhir..


6. Kemaskan jd mcm ni....


Jadi lah mcm ni kalau dah lipat semua... comel kan....


Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Cer Komen sikit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penaja Utama

Terima Kasih Kerana Mengunjungi Dapur Ola